En blogg om The Sims 3

Alla inlägg under december 2012

Av thesimsss3 - 28 december 2012 12:45

Nu ska jag börja med en ny historia. Och den kommer att heta Life as Nora(ni fattade säkert det).

Bara så ni vet kommer jag att göra lite kortare delar. Men jag kommer då att göra delar lite oftare.

Förresten kommer inte den första delen vara så spännande men i nästa/näst nästa del blir den bättre!

Vet inte när jag kommer att göra första delen inte idag allafall... Hinner nämligen inte...


Lite om vad Life as Nora handlar om:

Nora är en ungdom som just har flytt till Twinbook från att ha bott på gatorna Bridgeport. Nora har haft ett väldigt kämpigt liv. Hon har bott på gatan sedan hennes mamma dog, hon dog för ungefär ett halv års sen.

Under hela sitt liv har hennes familj varit väldigt fattiga. Men sen hennes mamma dog har det bara blivit värre.. Hennes mamma var väldigt sträng och dum så Nora tycker inte att det är så jobbigt att hennes mamma har dött. Nästan alla Noras släktingar har dött, dom som inte har dött har hon aldrig haft kontakt med. Det finns bara en som hon har haft väldigt bra kontakt med och det är hennes bror Lukas.Men han dog när hon var 13 och ett halvt. Hon har inga vänner, och har aldrig haft några heller. Nora är också lite rädd för polisen, eftersom att hon har flytt från Bridgeport, vilket är olagligt. Och om dom får syn på Nora och känner igen henne kan det gå illa.


Tror ni att ni kommer att gilla den nya historien? Hoppas det!



Onödig fakta: Nu är min data äntligen är igång, jaha då kommer inte kläderna i sims upp.. Misslyckat liv..     






Av thesimsss3 - 28 december 2012 12:00

Okej, nu ska jag visa hur man tar screenshots i The sims3 utan fusk.


Först ska du hitta the sims 3 ikonen på skriv bordet. Sen högerklickar du på ikonen

 

Tryck på "Properties"(heter så på engelska,vet dock inte vad det står på svenska).. "Knappen" längst ner då alltså.. 

 

Nu när du är här trycker du på "compatibility" eller som det står på svenska "Kompatibilitet"(stavning).


 

Nu ska du kryssa i "Disable desktop composition" Eller om din dator är på svenska "inaktivera skrivbordssammansättning"  Sen ska du bara trycka på Apply eller OK, minns inte riktigt tror att det var apply... Förresten så tror jag att du måste starta om datan innan det funkar.. Se när du vill ha ett foto på... Typ egenskaper så är det bara att trycka på Printscreen (förkortas ofta till PrtScn)

och hur du vill spara bilden bestämmer du själv.. Jag går först till paint och sen hålla in Ctrl och v samtidigt sen är det bara att spara bilden!



Hoppas att ni har lärt er något och att det funkar!     

Presentation


Hoppas du gillar min TS3 blogg!

Har du en fråga?♥

3 besvarade frågor

Not Swedish? ♥

 

Bli vän med mig på Thesims3.com 

Mina Expansionspaket

 

Omröstning

Vilket av dom här expansion paketen verkar/tycker du är bäst?
 Övernaturligt
 Årstider
 Kvällsnöjen
 Destination världen
 Drömjobb

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards