En blogg om The Sims 3

Alla inlägg under november 2012

Av thesimsss3 - 28 november 2012 21:15

 Jag hatar hösten irl men i The sims är den ganska rolig! :)


Ungefär hur hög är temeraturen?

Temperaturen på höstan kan va väldigt hög men även väldigt låg, så det är svårt att säga. Men ungefär runt minus två till tjugo grader. Som jag sa är det svårt att säga hur temperaturen ligger på hösten, men det är nog ganska ungefär ändå.


Aktiviteter på hösten:

Det finns mer saker man kan göra på hösten en på sommaren.. Eller kanske inte mer, men nyare saker iallafall. Man kan te.x kratta löv,leka i löven,gå bus eller godis runda,sköra ut pumpor,hoppa och stänka i vattenpölar,bli träffad av blixten,bli förskyld, gå i spökhuset på höstfestivalen och spökeridagen..  


Spökeridagen:

Spökeridagen är precis som slappar dagen, fast spökeridagen är på hösten och inte sommaren..

Alla simmar är lediga på spökeridagen. Och som jag skrev i sommar inlägget så känns det som att simmarna är på bättre humör än annars! 


När är spökeridagen?

Spökeridagen vet man inte riktigt när den är.  Så här ser det ut i jobbfliken när spökeridagen är:

 

Precis som när slappardagen ska komma.


Höstfestivalen:

Höstfestivalen är precis som dom andra festivalerna. Fast med andra aktiviteter. Höstfestivalen är under några dagar. Simmarna är inte lediga från jobb och skola. Simmarna får då åka till höstfestivalen efter skolan eller jobbet om dom/du vill.

Aktiviteter på höstfestivalen

Pajätartävling,

tävla i äpplet i hinken-tävling,

gå i spökhuset,

skörda en pumparanka,

köpa mat,

ansiktsmålning,

gratulationskort..


Det var lite kort om hösten! Här kommer några härliga höstbilder!

                                                             

 



Av thesimsss3 - 27 november 2012 21:30

Här kommer ett hus som jag byggde igår!    

Övervåningen är inte så fin. Menmen.. Jag hade det stressigt , okej..

Utanpå:

 


Nedervåningen:

   

Köket/matbordplatsen(kommer inte på vad det heter)..

   


Tvättstugan..

 


Finrummet/matsalen

 


Hallen

 

Ett litet rum som tillhör hallen.

 

Badrummet..

     

Föräldrarnas sovrum.

 


Övervåningen.

 

Ett sovrum.


   



Badrum.

   

Sovrum.

 

Badrum.

 

sovrum.

   


Tv-rummet.

    


Bara så ni vet var namnet The boobo house ett random namn, det bara kom upp i mitt huvud, och sen The booboo house? Det får huset heta.Ungefär så gick det till när jag döpte huset xD

 

En till "rolig" sak.. Jag ville ha en stor tomt till huset så då rev jag ner en park(i bridgeport) och den var jätte lång så nu är huset på ena sidan och på andra sidan är det helt öde....  

 

 

 

 

 


Av thesimsss3 - 27 november 2012 19:29

Jag ser min meny igen nu... Men om ni inte gör det kolla då på inlägget som kommer efter det här inlägget för att se den...

  

Av thesimsss3 - 27 november 2012 19:14

Om du inte ser min meny(där det står kategorier och sådant), klicka på  rubriken på ett inlägg så kommer den upp! Ni kan trycka på det här inläggets rubrik(vilket är "om ni inte ser menyn.") Gör det om du inte ser menyn och vill se den. ( rekommenderas) . Det spelar ingen roll på vilket inläggs rubrik du trycker på.....   

om ni vet hur man fixar mitt fel på menyn kommentera gärna det här inlägget! 

 

Av thesimsss3 - 24 november 2012 08:55

När jag går in på min blogg så ser jag inte min meny(där kategorier står och sånt).    

Ser ni den? Skulle vara snällt om ni kommenterade om ni ser den(eller om ni inte ser den). För om ni inte ser den måste jag ju fixa det. 

Av thesimsss3 - 23 november 2012 19:24

Jag ändrade mig inyss så nu ska jag göra ett inlägg om årstidern sommaren!(Skulle skriva om vinter förut men har ångrat mig). Jag kommer inte ta med allt i det här inlägget utan jag kommer att uppdatera det här inlägget om jag vill ha med något mer om årstidern sommar(Kommer antagligen att vara så med alla årstider). 


Ungefär hur hög är temeraturen?

Temperaturen på sommaren är ungefär runt 18-32 grader. På kvällen blir det ju lite kallare än mitt på dagen.


Aktiviteter på sommaren:

Vad jag vet så är det dom gamla vanliga som man har kunnat gjort innan Årstider, På vintern (te.x) så finns det ju nya saker. Men vi har ju typ jämt haft typ sommar i the sims 3 så... Inga nya aktiviteter utom sommarfestivalen.


Slappar dagen:

Slappar dagen är dagen då alla är lediga. Det är inte så stor skilnad mellan vanligt lediga och slappardagen men det känns som simmarna är på bättre humör... Inte alls stor skillnad egentligen.

När är slappar dagen?

Man vet aldrig riktigt när den är. Oftast är den 1 eller 2 dagar innan hösten kommer.

 

När det är en inringad dag på jobbfliken, så är det slappar dagen(om det är sommar annars kanske det är kanske spökeridagen). I det här fallet var det på en lördag.


Sommarfestivalen

Sommarfestivalen är under några dagar vet inte riktigt hur många, men runt 2,3 dagar.. Där finns det olika aktiviteter som man kan delta i.


När det ser ut så här på din karta:

Vet du att det är en sommarfestival på gång!



Aktiviteter man kan göra på sommarfestivalen:

Korvätningstävling(därmed må illa xD),

rullskridskoåkning,

bli ansiktsmålad,

gratulationskort(är osäker på om det heter så),

fotboll,

göra slashstrutar,

spela kubb,

hoppa studsmatta,

gunga,

köpa mat. 

Det var det du kan göra på Sommarfestivalen!

(kommer kanske att uppdatera det här inlägget imorgon)


Bilder från sommaren och sommarfestivalen:

                                                                     

 

 








Av thesimsss3 - 23 november 2012 17:04

När jag och mina simmar var mitt i sommarfestivalen kommer det självklart värdens jobbigaste lagg.. Simmarna står helst stilla i typ 10 min... Och då måste jag självklart starta om datan..   Så irriterande.....   


Av thesimsss3 - 23 november 2012 14:31

Om jag hinner ska jag göra en recension om årstiden vinter sen/ikväll..  Vi får se!

 

Presentation


Hoppas du gillar min TS3 blogg!

Har du en fråga?♥

3 besvarade frågor

Not Swedish? ♥

 

Bli vän med mig på Thesims3.com 

Mina Expansionspaket

 

Omröstning

Vilket av dom här expansion paketen verkar/tycker du är bäst?
 Övernaturligt
 Årstider
 Kvällsnöjen
 Destination världen
 Drömjobb

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards